Enmig de les festes de
Nadal li va sonar el telèfon. El va agafar i era un alt membre del flamant
Govern de la Generalitat de Catalunya. Malgrat no tenir cap carnet, va rebre
una proposta de càrrec que molts militants de CiU haurien somniat. Duia 24 anys fent
carrera en els diferents cossos de la “gene” i ja no podia ascendir més, era un
alt funcionari per mèrits i oposició rigorosa. Quan va arribar a la nova feina,
els seus subordinats no s’ho podien creure: Els haviat tocat la grossa!! Un alt
càrrec que sabia llegir i escriure ADOP!!*
Només cal fer un repàs als
nomenaments que ha realitzat el Govern de la Generalitat de Catalunya per
adonar-se que l’anècdota inicial no és un cas excepcional. Malgrat el malestar
que s’ha produït en alguns sectors de la federació de CiU, el govern de Mas ha
prioritzat la qualificació tècnica abans que el sectarisme i ha nomenat alts
càrrecs a persones, preparades, amb la capacitat adequada i amb una
dilatada experiència. Una considerable quantitat d'aquestes sense carnet de CiU.
Entre aquests nomenaments
i la reducció de càrrecs de confiança és comprensible que el llargament esperat
desembarcament massiu de dirigents desde el carrer Còrsega, hagi esdevingut un “coitus
interruptus”.
Tanmateix això té una lectura positiva. Mentre els tres partits del Govern han practicat una
versió ampliada del sectarisme après a les administracions locals, CiU ha estat sempre un partit amb vocació
transversal, que ha traspassat sempre que ha pogut les fronteres ideològiques
per sumar voluntats. Ho feia Jordi Pujol quan recol·lectava vots en
territoris anomenats “comanxes”, i ho feia l’Artur Mas amb la seva Casa Gran del
Catalanisme. Però també és bo per un altre motiu. I és que l'avís per a navegants que llença el govern de Mas és meridià: Militants si, però preparats.
L’ascens a llocs d’alta
responsabilitat de personal qualificat és quelcom que en el fons,
hauria de fer contents a tots: militants de CiU, oposició, funcionaris i ciutadans.
És una qüestió d’eficiència i de coneixement posat al servei de la ciutadania...
perquè posem-nos en situació: Era lògic que una persona sense un mínim coneixement de lleis fos el President
de la Cambra del Parlament que aprovava les lleis? Era lògic que un defensor dels col·lectius okupas i antisistema, fos el cap de la policia que els havia
de reprimir i desallotjar?
Estic segur que el funcionament de la Administració catalana millorarà, i ho farà molt aviat. La vàlua i el currículum de les persones que són nomenades tant amb carnet com sense no m'en deixa cap dubte.
Ànims i endavant!
(*) ADOP, abreviació de les fases d'un expedient de pagament: Autorització,
Disposició, (reconeixement de la) Obligació i Pagament, en el llenguatge
pressupostari de la administració catalana.
per jordigarcia.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada